Tuesday, February 11, 2014

به زبان فارسی

چند رسانه ای تالار عکس گزارشات ویدیویی مقالات صوتی اخبار ویدیویی شیوه دسترسی به رادیو طول موج ها نرم افزار تلفن همراه پخش زنده بازپخش profitclicking رادیو برگزیده برنامه های رادیو برنامه های رادیو زندگی خبری روسیه دروس زبان روسی در جهان علم و فن فرهنگ و هنر برنامه ادبی رادیو موزيکال برنامه مخصوص شنوندگان صفحات ویژه زیباترین زن های روسیه تحصیل در روسیه تکنولوژی نظامی روسیه گردشگری در روسیه مروری بر رسانه ها بیوگرافی شخصیتهای روسیه دانش و فن دانش و فن روز فضا و فضانوردی اینترنت و فن آوری های جدید امنیت سایبری مقالات جهان سر خط جهان سوریه اسراییل و فلسطین خاور میانه کره شمالی و جنوبی آسیای میانه - مرکزی - قفقاز روسیه سر خط روسیه المپیک سوچی 2014 ایران سر خط ایران ایران از زبان زاخاروف ایران از دیدگاه ساژین ایران و تحلیلگران روسیه کل خبرها سرخط خبرها حوادث سینما
به زبان فارسی     رونق بازار مسکن در روسیه ویکتور یعنی برنده ایران به تحریم های جدید واشنگتن اعتراض کرد رشد تهدیدات تروریستی در خاورنزدیک و خلیج شرکت روسی " کلاشنیکف" در صدد ورود به بازار هند
دومای profitclicking دولتی روسیه از جوامع جهانی خواست در زمان اجرای بازی های زمستانی در سوچی " آتش بس المپیکی " را رعایت کنند. در پیام ارسالی به پارلمان های کشورهای سازمان ملل متحد آمده است : " تمامی کشورها باید برای حل و فصل درگیری با ابزار های سیاسی تلاش و کوشش نمایند. "
این سنت المپیکی باستانی به صورت نمادین است. قدمت آن تقریبا به 3 هزار سال می رسد. وقتی ورزشکاران در میدان های ورزشی روبرو می شوند جنگ ها و درگیری ها باید خاتمه پیدا کند. در زمان المپیک تنها رقابت های صلح آمیز امکان پذیر است.
در زمان های گذشته " آتش بس المپیکی" شدیدا رعایت می شد. در تاریخ جدید این سنت بارها نقض شده است. بیشتر از همه به خاطر جنگ المپیک برگزار نشد. بازی های تابستانی profitclicking سال 1916 به خاطر جنگ جهانی اول برگزار نشد. در سال های 1940 تا 1944 نیز به ورزش نرسیدند کشورها نه در میدان های ورزشی بلکه در جبهه های جنگ جهانی دوم رودر رو شدند. بازی های سال 1972 در مونیخ به خاطر عملیات های تروریستی متوقف شد. در سال 2008 در روز افتتاح المپیک در پکن گرجستان به اوستیای جنوبی حمله ور شد. نقض اصول " آتش بس المپیکی" در بسیاری از موارد به خاطر آن بوده است که این واقعه ی ورزشی را سیاسی می کنند. دیمیتری ابزالوف معاون مرکز گفتگوهای استراتژیک می گوید :
فاکتور اصلی در نقض اصول موجود موضع برخی از کشورهاییست که تجاوز را محکوم نمی کنند. به طور مثال وقتی گرجستان به اوستیای جنوبی حمله کرد. ضمنا در جنبش های ورزشی استانداردهای دوگانه ای غالب شد. قبلا المپیک واقعه ای ورزشی- اجتماعی محسوب می شد اما این اواخر بیشتر سیاست را به آن وارد کرده اند.
بر اساس ابتکار روسیه و یونان قطع نامه ی مربوط به آتش بس بین المللی در زمان بازی های المپیک در سوچی توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد تصویب شد. آتش بس یک هفته مانده تا بازی های المپیک آغاز شده و 7 روز پس از اتمام مسابقات ورزشی پارالمپیک تمام می شود. بیست و دومین بازی های المپیک زمستانی از هفتم تا بیست و سوم فوریه برگزار خواهد شد و یازدهمین بازی های پارالمپیک سوچی از هفتم تا شانزدهم مارس خواهد بود. Twitter
اسکی باز رشته موگول روسیه مدال برنز را کسب کرد
شرکت کشتی رانی ایران از اعمال تحریمات اتحادیه اروپا علیه کشتی های خود را اعلام کرد
 
تمام حقوق محفوظ است. استفاده از مطالب سایت صدای روسیه بطور کامل و جزئی با ذکر مرجع آزاد است. ادرس ایمیل "صدای روسیه" چنین است : post_ir@ruvr.ru  این پایگاه اطلاع رسانی با مشارکت شرکت "استک " طراحی شده است. قوانین استفاده از محتوای سایت .


No comments:

Post a Comment