Thursday, February 6, 2014

بهمن | بدون دیدگاه


در هفته گذشته بازار خودرو نسبت به هفته قبل با کمی تغییر مواجه بود و قیمت ها نیز تا حدودی افزایش را نشان داد ولی به نظر میرسد در روزهای آینده بازار رونق بیشتری بگیرد و تقاضای بالا باعث افزایش سرسام آور قیمت خودرو شود.
واقعیت این است که همه ساله در ماه های بهمن و اسفند هر سال نیز با رشد تقاضای بالا مواجه هستیم و این رشد تقاضا در نهایت منجر به افزایش قیمت خودرو می شود بماند که کاهش عرضه از سوی خودروسازان این روزها مزید بر علت شده و بر نابه سامانی بازار خودروهای داخلی دامن زده است.
در این بین هرچند که بر اساس تعهد وزیر صنعت معدن و تجارت و خودروسازان قیمت ها افزایشی نیابد حتی با فرض ثابت ماندن قیمت خودرو در کارخانه های خودروسازی قیمت خودرو تحت تاثیر رشد تقاضای زیاد و همچنین کاهش تولید افزایش یابد و اگر روند عرضه و تقاضا و تولید خودرو به سمت تعادل حرکت نکند و خودروساز با قیمت مشخص مواجه نشود و برای افزایش تولید تلاش نکند باعث خواهد شد که فقط دلال ها به سود برسند و دلال بازی ها عملا باعث خواهد شد که قیمت خودرو افزایش یابد.
فارغ از تمامی این اظهارات در هفته گذشته بازار نسبت به هفته قبل با کمی تغییر مواجه بود و قیمت ها نیز تا حدودی افزایش را نشان داد ولی به نظر میرسد در روزهای آینده بازار رونق بیشتری بگیرد و تقاضای بالا باعث افزایش سرسام آور قیمت خودرو گردد.
این تغییرات قیمتی در شرایطی رخ داده است که پیش بینی می شد با لغو تحریم ها تا حدودی آرامش به بازار بازگردد. تحریم صنعت خودرو طی سال های اخیر به بهانه ای برای توجیه برخی کوتاهی های خودروسازان شده بود و این مسئله عاملی برای رشد قیمت خودرو و کاهش کیفیت خودروها عنوان می شد اما حال این تحریم ها لغو شده خودروسازان بازهم کاهش قیمت را امری ناشدنی عنوان می کنند و می گویند که با لغو تحریم ها تنها بخشی از زیان خودروسازان جبران خواهد شد.در عین حال اخیرا انجمن حمایت از مصرف کنندگان خواستار کاهش درصدی قیمت خودرو با توجه به روند نزولی نرخ ارز و تورم شده بود.
اما عضو انجمن نمایشگاه داران در اینباره به تهران پرس می گوید: در حال حاضر قیمت خودروها در بازار متغیر است و ثبات خاصی ندارد ولی با توجه به تجربه سالیان گذشته در خصوص افزایش تقاضا در بهمن و اسفند هر سال به جهت سفرهای نوروزی و احتمال کاهش عرضه خودرو توسط خودروسازان پیش بینی سونامی افزایش قیمت خودرو در بازار دور از ذهن نخواهد بود.
نیکخواه از ثبات نسبی در بازار خودروهای وارداتی خبر داده و می افزاید: با لغو تحریم صنعت خودرو پیش بینی می شود قیمت خودروهای وارداتی کاهش یابد. تاکنون به دلیل مشکلات ناشی از تحریم واردکنندگان خودروها را به جای تولیدکنندگان اصلی از کشورهای حاشیه خلیج فارس وارد می کردند.
این فعال بازار ادامه داد: علاوه بر آن با لغو تحریم صنعت خودرو و با توجه به شرایط مثبت ایجاد شده پیش بینی می شود که نرخ ارز نیز به تدریج کاهش یابد.بنابراین به تدریج هزینه های واردات team خودرو به کشور از دو ناحیه واردات مستقیم از کشورهای اصلی تولیدکننده و همچنین افت نرخ ارز کاهش خواهد یافت. در چنین شرایطی انتظار مردم از دولت و دستگاه های مرتبط به ویژه وزارت صنعت و سازمان حمایت این است که به همان اندازه که در حمایت از تولیدکنندگان و تجار با افزایش قیمت کالاها موافقت کردند حال در حمایت از مصرف کنندگان به بازنگری قیمت ها بر اساس شرایط فعلی بپردازند و زمینه را برای رقابتی شدن فضای تولید و واردات team فراهم کنند.
بهمن | بدون دیدگاه
برخورد مرگبار دو خودروی شن پاش کشف قدیمی ترین پروتز + تصویر چگونه بر روی برف و یخ راه برویم و سر نخوریم تصاویر/ کتک خوردن عقاب از اردک نبرد خونین اسب ها در چین +عکس فرزندخوانده عجیب زوج کانادایی+عکس 10 شهری که در سال 2014 باید دید + عکس تیکه مهناز افشار به احمدی نژاد !! + عکس ماجرای عاطفی دیدار با یکی از حامیان فتنه ظریف: فعلا به توافق نامه عمل می کنیم آمریکا: حتی متحدین خود را نیز تحریم می کنیم نمایش چهره حضرت عباس(ع) در سینما هشدار واشنگتن به ناقضان تحریم های ایران شعار نویسی بر روی پیراهن ممنوع شد دیگر وقتش است که با فوتبال خداحافظی کنم تاثیر افزایش وام مسکن بر قیمت مسکن قیمت خودروهای پرتیراژ داخلی+ جدول شرمن خواستار آزادی موسوی و کروبی است! ادبیات روحانی و سوء استفاده بی بی سی عکس:بارش برف بندر انزلی اظهارات قاتل استقلال درباره حذف آبی ها اتوبوسرانی تهران نیاز به 4 هزار دستگاه اتوبوس دارد خبری خوش در مورد سهام عدالت آوای کار در شهر کودکان کار! دلخوری شدید علی پروین از پرسپولیسی ها! جریمه سنگین تیموریان به خاطر حرکت جنجالی! علی دایی بسکتبالیست شد آزمایش شادی که قانون سیالات نیوتن را نقض می کند 10 نکته جالب راجع به روباه ها تاکنون چند نفر سبد کالا دریافت team کرده اند
تصاویر بد حجابی در تهران عکس ورودی بهشت و جهنم! / نظرتون رو بگید نظر شما درباره کار گلشیفته فرهانی چیست پ نه پ ( حتما بخونید ) گلشیفته فراهانی از برداشتن حجاب به تصاویر team برهنه رسید+ عکس پارک ابی پارس گرمدره + عکس کسانی که بدنبال قد بلند هستند حتما این مطلب را از دست ندهند ! عکس باحجاب و بی حجاب بازیگران زن سینمای ایران نظرتون در باره این جمله بگید نوبتی هم که باشد نوبت نیکی کریمی شده است!+تصاویر مهدی پاکدل ازدواج کرد + عکس نظرتون رو در مورد این شعر کوتاه بگید تصاویر/ کتک خوردن عقاب از اردک تیکه مهناز افشار به احمدی نژاد !! + عکس تصاویر افراد سرشناسی که اندام خود را بیمه کردند!!!


No comments:

Post a Comment